Bij het organiseren van activiteiten moet vaak rekening worden gehouden met het aantal Slowaken dat zich inschrijft voor de activiteit. Zo moet er voor sommige locaties aan externe partijen worden doorgegeven hoeveel mensen naar een bepaalde locatie komen en zullen deelnemen. Het is daarom niet de bedoeling dat leden, die zich inschrijven voor een activiteit, zich vlak voor die activiteit afmelden. Dit kan namelijk leiden tot onnodig gemaakte kosten. Om situaties zoals hierboven omschreven te voorkomen, werken wij bij Slow met een afmeldbeleid voor activiteiten. Het beleid luidt als volgt:
- Meld je altijd af voor een activiteit. Op deze manier kan de desbetreffende commissie rekening houden met het uiteindelijke aantal deelnemers.
- Wanneer je akkoord gaat met de betaling van een ticket voor een activiteit en vervolgens niet meer aanwezig kan zijn, dan is het je eigen verantwoordelijkheid om een andere Slowaak te vinden die bereid is je ticket over te nemen. Wanneer je geen andere Slowaak gevonden hebt die je ticket wil overnemen, dan zijn de gemaakte kosten voor jezelf. Betaal je op rekening? Ook dan verwachten we dat je dit bedrag voldoet.
- Het is altijd de verantwoordelijkheid van degene zelf om zijn/ haar ticket door te verkopen. Wordt er voor een bepaalde activiteit met een wachtlijst gewerkt, dan dien je contact op te nemen met het desbetreffende bestuurslid zodat hij/ zij de namen kan doorgeven van de volgende persoon op de wachtlijst aan wie jij je ticket kan doorverkopen.
- Indien er een speciale situatie (b.v. overmacht) zich voordoet, waarbij je van mening bent dat het betaalde bedrag voor de activiteit door Slow gerestitueerd moet worden, kan je contact opnemen met de Penningmeester om dit te bespreken.